CO PISAĆ BY SPRZEDAWAĆ WIĘCEJ?

Bardzo dużo uwagi poświęcamy na prezentację produktu, lecz coraz mniej skupiamy się na tym w jaki sposób opisujemy swoje produkty i w ogole w jaki sposób piszemy teksty na stronę www.

Dlaczego  słowa są ważne? Ktoś kiedyś powiedział, że słowa mają MOC SPRAWCZĄ!

Nawet najpiękniejsze wideo nie sprzeda wycieczki zagranicznej, jeżeli sposób jej rezerwacji nie będzie klarowny i jasny. Nie Sprzedamy pół sukienki jeśli nie napiszemy w jakim jest rozmiarze i z jakiego jest materiału. Nie wzbudzimy zaufania klienta popełniając błędy ortograficzne w tekście. ( tak uwierzcie mi, zdarzają się takie, a nie jesteśmy #mamaginekolog żeby się z tego szybko i klarownie wytłumaczyć, a wierzcie mi dostaniecie tysiące wiadomości, że tu i tam jest nie tak jak powinno być! Od taka ludzka mentalność 🙂 )

Dobry Copywriting będzie uwodził naszego klienta! Będzie jego mentorem i opiekunem. Największym sukcesem jest klient, który po wejściu na stronę mówi: „ no jakby mi ktoś siedział w głowie, albo jakby mi ktoś te słowa z ust wyjął”. Taki klient jest dla nas najcenniejszy, ponieważ prawdopodobieństwo tego że do nas wróci jest bardzo wysokie.

By uzyskać taki właśnie efekt, trzeba się wczuć w klienta i poznać go jak najlepiej! Brzmi jak frazes? Jednak mam nadzieje, że po przeczytaniu tego tekstu zmienisz zdanie! Klient, który trafia na stronę internetową, zaczyna zadawać sobie kilka podstawowych pytań.

  1. CZY TO JEST MIEJSCE DO KTÓREGO CHCIAŁEM TRAFIĆ?

Chyba każdy z nas, poczuł się kiedyś rozczarowany z powodu nieskończonej ilości reklam, banerów i genialnych ofert wyskakujących po każdym kliknięciu  na stronie, których przycisk zamykania jest wielkości główki od szpilki. Zawiedziony tym że baner reklamowy przenosił go w zupełnie nie adekwatne miejsce, a znalezienie produktu w samym sklepie graniczy z cudem. Pierwsze  co musimy zrobić to natychmiast utwierdzić klienta, że to jest właśnie to miejsce którego słuchał

2. CZY TO PRODUKT DLA MNIE?

Opisując produkty skupiasz się na celu jaki Ty chcesz osiągnąć, a nie jaki cel dzięki Twojemu produktowi czy usłudze może osiągnąć Twój klient. Na tym kim jest Twój klient a nie na tym kim mógłby zostać dzięki Twojemu produktowi. Dwa banalne przykłady: „ To są buty dla sportowców” – „To są buty, dla ludzi którzy chcą osiągać coraz lepsze wyniki w bieganiu. „To jest super zegarek dla sportowców. „To jest zegarek, dzięki któremu będziesz miał stałą kontrolę nad swoim czasem i  tętnem podczas ćwiczeń” W taki sposób nie wykluczasz osób które nie są zawodowcami, dajesz sygnał, że to właśnie dzięki Twoim produktom łatwiej osiągną swój cel.

3. TO JA SIĘ CHYBA ZASTANOWIĘ?

Gdy klient już sam w sobie rozważa zakup,  nie trzeba go przekonywać do zalet produktu. Jednak co zrobić by tego zakupu dokonał właśnie w Twoim sklepie? Pokaż zalety jakie posiadasz  np. Tylko u nas przetestujesz to oprogramowanie przez 30 dni za darmo. Tylko u nas dostaniesz 5 lat gwarancji. Tylko u nas dostaniesz 30% rabatu na kolejne zakupy.  Kolejnym aspektem budowania zaufania , są dowody na dobrą jakość Twojego produktu czyli opinie innych klientów.

4. LEPIEJ PÓŹNO NIŻ WCALE?

Nie ma nic gorszego niż klient który ciągle odkłada zakup na później. Jeśli to zrobi to prawdopodobnie nigdy tego zakupu nie dokona. Co zrobić by zachęcić go do nie odkładania zakupów? Opisać negatywne konsekwencje braku zakupu w tym momencie: np. Czy chcesz iść do przodu czy nadal stać w miejscu. Czy chcesz należeć do grupy ludzi którzy się rozwijają czy stale patrzeć na rozwój innych.

Określić termin promocji na zakup, albo dawać dodatkowe profity z tytułu dokonywania szybkich decyzji.

5.GDZIE MAM KLIKNĄĆ?

Dobrze umiejscowiony i napisany CTA potrafi zdziałać cuda. Chcesz przykładów? Oto jeden z nich. Pewna witryna odpowiadająca za rezerwacje miejsc noclegowych w swoim CTA umieściła napis BOOK NOW po wszelkich analizach okazało się, że klienci i tak nie rezerwują pokoi? Dlaczego pewnie z obawy, że po kliknięciu będą zobligowani do zapłacenia za wybrany termin. Wezwanie zmieniono na : SPRAWDŹ DOSTĘPNOŚĆ”  i okazało się, że ruch na stronie i ilość rezerwacji zwiększyły się o 17%.

Mam nadzieje, że po przeczytaniu tych kilku punktów zajrzysz na swoją stronę www i sprawdzisz, czy na pewno nie da się napisać nic jeszcze lepiej niż jest?

Powodzenia 😊